fredag 16 april 2010

Killar-som-pratar-andra-språk-fetish

Jag är nog lite sjuk i huvudet tror jag. Denne australienske kille, Mr. "I feel like you're using me for my personality", har jag inte träffat sedan han kysste mig i bilen i tisdags. Tanken var att vi skulle ha setts idag, men det blev inte av.

Jag har funderat och försökt att vara objektiv och inte förblindad av mig själv vad gäller den rådande situationen, men mest har jag blivit irriterad när jag tänkt på vad vi pratat om. Jag må vara instängd i bisarra principer med svärtad blick, men det är fortfarande en stor del av vem jag är. Just nu, idag, är jag den personen. Jag kanske inte är det om ett år, eller ens en vecka, men just idag är det vem jag är. Och då ska jag känna att jag har fel, att jag är trångsynt och att jag (citerar nu) inte gör vad jag vill göra.

Vem fan är han att säga vad jag vill och inte vill göra? Bor han i mitt huvud eller?

Han åker vidare till Tyskland på måndag, så han är en perfekt försökskanin för mina psykologiska experiment. Men när 50% av mig är så där klassiskt hänga-med-läppen-sur funderar jag om det verkligen är värt att träffa honom på söndag, eller om jag bara ska säga att jag måste jobba.

Men det är här min sjuka sida kommer in och stör ordningen: jag älskar att han pratar engelska.

Jag hade kommit fram till att ringa och säga att jag inte hinner träffa honom idag, och var ganska lättad efter det beslutet, men så fort han svarade i telefonen började jag tänka om. Han var dessutom nyvaken, så rösten var lite hes och han mumlade lite.

Jag vet inte vad det är, men främmande språk är så jävla sexigt. Nu är ju inte engelska främmande, jag tror mer att det är det att han inte pratar svenska. Över huvud taget, kulturskillnader tycker jag är väldigt attraktivt. Träffade en portugisisk OS-simmare (sjuuuuuuuuukt het) i Barcelona förrförra sommaren. Lite samma historia där, jag var mycket reserverad, men när hans telefon ringde och han började prata portugisiska var jag beredd att slänga mig över honom.

Jag fattar inte själv vad grejen är. Jag har så konstiga fetisher; killar som pratar andra språk, böcker, speldosor, Christian Bale... I'm fucked up.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar