onsdag 14 april 2010

"I feel like you're using me for my personality"

Jag svarade: "how can you use somebody for their personality?". Seriöst, hur kan man det?

Historien är denna:

Jag var ute i söndags efter sista kvalseriematchen med ett stort gäng från Mediatec. En av dem hade börjat prata med en australiensk kille på den tidiga morgonen. Eftersom jag älskar att prata engelska kastade jag mig över denna R på en gång. När klockan var kvart i tre och mina kollegor började droppa av sa jag att jag också skulle dra mig hem eftersom jag skulle upp och hämta min bil i Solna på förmiddagen. R frågade om jag hade sprit hemma eftersom han ville "fortsätta festa".

Nej, jag är inte dum i huvudet, det är klart att jag fattar att han ville åka hem och ha sex. Men jag är också ganska tydlig med att it ain't gonna happen, fella. Men, eftersom jag är en så överjävligt social människa, lät jag honom följa med i alla fall. Han försökte, tro mig, men jag är en riktig ice lady i såna situationer och höll honom stången. Vi snackade och han drack någon drink, sedan stack han klockan 5. Ja, jag berättade att jag är oskuld, självklart gjorde jag det - för att han verkligen ska fatta att it ain't gonna happen, fella.

Han hade addat mig på facebook medan vi satt och pratade, och när jag skulle stänga av datorn såg jag att han skrivit ett meddelande i ett Word-dokument där han sa att han nog skulle dra, eftersom jag uppenbarligen tyckte att han var ett weirdo eller något, men att han tyckte att jag var cool och tackade för kvällen. Därför skrev jag till honom på facebook att vi kunde ses i dagarna om han hade lust. Han reser ensam och jag känner bara att det måste ju vara shit boring. Han tackade ja och vi sågs på Lilla hotellbaren ikväll.

Efter ungefär 1,5 timme säger han att han vill kyssa mig och jag svarar att jag inte vill kyssa honom. Han frågar då om jag är det minsta attraherad av honom, och jag säger nej, som jag trodde att han redan förstått efter att vi pratat i söndags. Då säger han "well, in that case, I don't wanna waste my time" och reser sig för att gå. Jag fattade inte om han skämtade eller inte, men han var dead serious. Medan vi gick mot dörren sa jag "that's so typical guys". När han frågade vad jag menade sa jag att det är så typiskt killar att helt skita i om man tycker om någon för ens personlighet, och liksom se förbi att de vill knulla en, för de vill ju fan knulla varannan tjej de ser, men de vill fan inte umgås med varannan tjej de pratar med. Men att man är en trevlig människa som de tycker om att umgås med spelar ingen roll as long as you won't fuck them.

"I feel like you're using me for my personality" säger han då.

What the fuck? Hur utnyttjar man någon för deras personlighet? Jag tycker att du är en skön kille och gillar att umgås med dig, förlåt, jag vet att jag är ett svin som säger det!

Seriöst, vad är grejen? Jag fattade inte ens när han förklarade, men tydligen var jag elak som ville umgås med honom trots vetskapen om att han vill ligga med mig och samtidigt i vetskap om att jag inte vill ligga med honom. Skjut mig, jag är Hitler.

Ska jag verkligen behöver ta in i kalkulering varje gång jag vill bli kompis med en kille, att han kanske vill ligga med mig? Är inte sanningen som jag uppfattar det, att de flesta killar vill ligga med de flesta tjejer. Så länge man inte är butt ugly eller fet är man ett lovligt byte. Detta är alltså någonting jag ska gå runt och analysera? Kallas inte det att lägga över sina egna problem på nästa människa?

Vi satte oss ändå ner och pratade mer och kom fram till att vara "just friends". Jesus, så seriösa samtal har jag inte ens haft med folk jag känt i år, nu har jag det med en kille jag känt i sex timmar.

Men så kysste han mig i bilen, och jag tänkte what the hell och kysste honom tillbaka. It wasn't bad, men ändå. På ett sätt känner jag mig lite sur eftersom jag förmodligen inte skulle ha kysst honom om han inte varit så offensiv. Jag är inte särskilt attraherad av honom, varken som människa eller man. Det är som något slags limbo: jag får vara hans vän om jag går med på att bryta några av mina "principer". That's kind of fucked up.

Då borde jag ju bara ge honom fingret och gå, men sen inser jag också att det verkligen är dags för mig att ta tag i den här skitstora klumpen där alla mina issues som leder till att jag fortfarande är oskuld bor. Jag börjar tro att det bästa sättet att börja lösa problemet är att bara ge mig in i det. Så ja, nu kanske jag utnyttjar honom för att komma över mina issues. Men utnyttja honom för hans personlighet? Give me a break, det är det dummaste jag hört i hela mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar