torsdag 4 april 2013

(sjunger:) Jag ska borsta tänderna, bor-sta tänderna!

Jag och Tobias borstar tänderna på väldigt olika sätt. Vi tar ungefär lika mycket tandkräm, men han sköljer tandborsten efter att ha satt på tandkrämen, medan jag gör det före.

Sen borstar han i typ 30 sekunder, och därefter spottar han och sköljer tandborsten snabbt, borstar i 30 till och spottar och sköljer, borstar i 30 och... Det här gör ju - tycker jag - att han i sista vändan har ungefär 0% tandkräm kvar på borsten/i munnen. När han är klar spottar han, sköljer tandborsten snabbt en sista gång och torkar sedan munnen med en handduk.

Själv borstar jag utan att spotta förrän jag är klar vilket skapar en ocean av tandkrämslödder i munnen. Ju mer lödder, desto större seger tycker jag. Sen när jag är klar spottar jag, gurglar och harklar mig. Och när jag säger harklar mig menar jag hhhhrrrrrrrrrruuuääääässsccchhh-tvi! Gärna flera gånger beroende på hur mycket slem jag har i halsen. Allt ska ut liksom, ibland står jag tills jag får kväljningar. Men när jag väl är klar känns halsen helt ren, som näsan när man är täppt och tar nässpray.
Efter det sköljer jag tandborsten och inspekterar att jag fått bort allt lödder och eventuella matrester (pillar i så fall ur dessa med naglarna) innan jag skakar tandborsten med stråna neråt så att vattnet ska slås av. Sedan sköljer jag mig om munnen och dricker två klunkar vatten för att få ner slemmet jag inte lyckades harkla upp och då är den orala gymnastiken färdig.

Trots min sjö av tandkrämslödder brukar jag ändå ofta prata medan jag borstar tänderna, och det fungerar faktiskt, för Tobias är någon sjuk version av Han Solo till min tandkräms-Chewbacca och fattar allt jag säger trots att det bara är läten;

Jag:
Höööön ooan paa paa kook uuuu?

Tobias:
Ja, vi kan ju kolla på det imorgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar