lördag 30 mars 2013

Givigt

Jag jobbade med Kvalserien i torsdags. Skulle skriva en ticker, en sån där grafik som ligger i nedre halvan av bilden och har citat från spelare, coacher osv i. I ett citat från en tidning hade de skrivit "gett". Då sa jag till mina kollegor: "Jag tycker att vi ska vara korrekta, så jag skriver givit" och så ändrade jag.

Ni måste förstå att jag korrekturläser ALLT jag skriver i grafiken och det är faktiskt en helt enorm mängd information som jag är ensam om att ha ansvar för. Det är sällan något fel men ibland hittar jag något. Jag har de flesta spelarnas och tränarnas namn-stavningar i huvudet och har hyffsad koll på deras statistik som gör att jag snabbt kan se om något ser ut att inte stämma. Jag dubbelkollar alltid foton även fast jag VET att det är rätt spelare på bilden. Och även fast vi kör samma grafik på flera sändningar så visar jag den ändå för producenten så att jag är 100% säker på att vi alla är on the same page. Så neurotisk är jag.

Därför är det så jävla störigt när jag lägger ut tickern och ser att det står "givigt" i utgående sändning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar