fredag 19 april 2013

Geordie shore

Jag har försökt, jag lovar att jag har försökt! Men jag kan inte låta bli att älska geordie shore som går på MTV. Ett gäng brittiska ungdomar som krökar, knullar, bråkar och festar. Tjejerna har extensions och lösögonfransar. Killarna är vältränade, använder solpuder och går i urringade tajta linnen. De pratar så grötig dialekt att jag inte förstår vad de säger om jag inte läser texten. Hela livet handlar om att festa, visa upp sig och ligga med så många människor som möjligt.
Det är som en bilolycka. Hemskt, men jag kan inte sluta titta.
Kanske är det för att jag innerst inne önskar att jag kunde ha varit som dem i yngre år. Totalt bekymmersfri. Men jag har liksom alltid vetat att jag inte riktigt passar in med de där människorna. Det kommer komma en tid när jag vill ta debatten burka/inte burka. Eller prata om boken jag läste om Afghanistan. Eller varför det är så många självmord per capita i Sverige.
Men den typen av människor är väldigt sällan intresserade av sånt. De vill bara ha kul, inget annat. Och jag behöver lite misär då och då. Plus att jag avskyr att bråka om småsaker, och det är sånt de verkar livnära sig på.
Det är verkligen en hemskt program. Som jag älskar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar