fredag 26 april 2013

Tobias går i sömnen

Som tidigare berättat här på bloggen har Tobias ett ganska speciellt sömnbeteende när han druckit. För det första går han inte att väcka, men om han vaknar självmant är han uppe och går en massa för att han får för sig att han inte kan sova (logiskt).

För några veckor sedan la han handen i mitt ansikte tre gånger på raken så till slut knuffade jag till honom hårt så att han skulle vakna till. Då ställde han sig upp och stod och vinglade lite i sovrummet. När jag frågade vad han gjorde sa han att han behövde gå och kissa. Han öppnade dörren på glänt och gick sen rakt in i den, öppnade den mer och gick ut i badrummet.

Sen började ett jävla muller, nästan likt åska, och jag låg i sängen och undrade vad fan han höll på med. Tyckte att det verkade som att han sov, men tänkte att det där ljudet måste ju väcka honom. Det blev tyst ett tag, sen började mullrandet igen och jag gick sur ur sängen.

Badrumsdörren var stängd och när jag öppnade den såg jag Tobias stå framför tvättpelaren med kalsongerna om fotknölarna, frenetiskt ryckandes i tvättstället i metall som står mellan väggen och tvättpelaren (därav ljudet). När han såg mig släppte han snabbt tvättstället, placerade händerna över sina private parts och sa "oj!".

- Vad fan håller du på med?
- Jag måste kissa.
- Varför står du och rycker i tvättstället?
- Jag måste!
- Varför måste du rycka i tvättstället för att kissa?
- Men, för att det låter så mycket annars!

Jag: dumbfound.
Tobias, jätteprydligt: "Jag måste bajsa, kan du stänga dörren?"

Långsamt stängde jag dörren och gick tillbaka och la mig. Låg och lyssnade så att han inte skulle hitta på något märkligt, men han kom lugnt ut ur badrummet.

- Tvättade du händerna?
- Jag tvättade en hand!
- Tvätta den andra också. Och kan du släcka i badrummet?

Tobias tvättade händerna i diskhon och kom och satte sig på sängkanten.

- Nej, Jimmy släcker sen.
- Va? Tobias, sover du eller?
- Va?
- Gå och släck i badrummet!
- Men! Jimmy släcker sen!
- Okej Tobias. Förklara för mig var Jimmy är någonstans.

Tobias var tyst i två sekunder, sen började han skratta och gick och släckte. Somnade sen om och mindes bara precis slutet på denna episod när vi diskuterade detta dagen efter.

När vi kom hem på eftermiddagen dök jag direkt in på toa.
- Jag måste kissa. Jag måste bara göra så här först, för det låter så mycket annars. (Började rycka i tvättstället).
- Nej nej, älskling, Jimmy fixar det sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar