tisdag 15 september 2015

En dröm

Inatt drömde jag att jag var på fest hos min klasskompis Malin och hennes man Matti. Men Malin satt i sitt rum och grät. Först trodde jag att det var för att Matti ville skilja sig, sen kom jag på att jag blandade ihop dem med Martina och Erik Haag (???). Då var Malin istället ledsen för att Matti inte ville umgås med hennes mamma. Så vi tog hennes bil, som hon tydligen älskade, och skulle åka hem till mig. Vi tog en färja från Upplands Väsby till Manhattan där jag tydligen bodde, men när vi kom fram skulle jag muntra upp henne, och därför tryckte jag plattan i mattan och körde bilen av kajen och ner i havet.
Jag och Malin simmade ur den och klättrade tillbaka upp på kajen och stod och tittade efter bilen. Jag kom på att det var en ganska dålig idé och bara "oj, du får pengar sen, okej?" och tänkte suck, varför gör jag alltid så dumma saker när jag är full...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar