torsdag 30 juli 2015

Svinfull på kräftskiva

Jag och Tobias var på Elin och Manges årliga kräftskiva i Gimmen i helgen. Som vanligt stod goda kräftor, hemmagjord flädersnaps (i mängder), paj, en miljard snapsvisor och varsin rejäl fylla på schemat. Tobias kom direkt från världens suparfest i Riga och hade lite problem med att få i sig alkohol och vann därav nykterhetspriset. Vi andra räknade tillsammans ihop fyra spyor på tolv personer. Härligt!

Elin bjöd även på en jävla massa vurpor. Favoriten var fallet in i köket med salladsskålen i högsta hugg. Tärnad vattenmelon och fetaost över hela mattan. Hon drog även en förståelig vurpa på träplattan utanför danshuset, som är rena dödsfällan. Ramlade rakt in i en buske, vilket jag tyckte var ett lysande tillfälle att lägga mig på henne och skämtjucka. Hilarous.

Min blåögdhet blev som vanligt megautbredd med fyllan och jag kopplade inte alls varför John frågade om jag hade något i fickorna när vi stod på bryggan förrän han greppat brottargrepp runt midjan på mig. Elin och Jessica fick i alla fall ett gott skratt åt mitt avgrundsvrål: "NEEEEEEEEEEJ!" medan jag flög genom luften och ner i sjön. Det tog två dagar för mina skor att torka.

Oförglömligt (eller?) som alltid.

Jag och Tobias tittade på sportnyheterna precis och en orienterare blev intervjuad och berättade att hon slagit i foten förra veckan och haft lite ont.

Tobias:
"Vad då slagit i foten, var du svinfull på en kräftskiva eller?"

1 kommentar:

  1. Jag är fortfarande öm om knäna ;) en och en halv vecka senare. Måste varit pruttfull eftersom jag ramla så värst!
    Thanks guys it was an amazing night! Puss

    SvaraRadera