tisdag 7 juli 2015

Running bitch is back!

Jag är inte riktigt någon som tar kort på mig själv när jag tränar, så därför glömde jag ta en bild på gymmet. Men just idag ville jag föreviga mitt träningspass med en bild för idag, exakt en månad senare, var första dagen sen cykelkraschen som jag sprang!

Jag tänkte att det var bäst att göra det på löpband för att kunna sluta om tån eller axeln började göra ont, men det enda som var lite ömt var mitt skavsår mellan tårna som jag fick av mina flip flops i förrgår (sommartraditionen). Jag sprang bara lugnt i tre kilometer eftersom jag lärt mig av tidigare skador att inte ta ut segern i förskott utan vara snäll mot kroppen.

Efter det körde jag lite styrketräning, men det är ju dock även det begränsat. Jag gör ingenting som belastar armar och axlar och kan inte riktigt luta mig tillräckligt på tån för att kunna göra utfall. Mycket bål och squats alltså.

När jag fått full aktivitet på aktivitetsarmbandet tänkte jag gå hem, men då skulle precis en spinningklass börja så jag gick in på impuls och körde 45 minuter extra. Nu är jag vrålhungrig men så nöjd! Största beviset på dagens effektivitet är att svetten från toppen av sport-bh:n går ihop med svetten från botten av bh:n. Yeah.



Så fort nyckelbenet läkt ska jag försöka skapa en bicep på den där raksträckan tror jag...

Ps: de temporära smyckestatueringarna på handleden är köpta på bubbleroom.

1 kommentar:

  1. Bra jobbat! Skönt att du är igång med löpningen igen!

    SvaraRadera