onsdag 18 maj 2011

Woman with a mission

Medan Mikko ihärdigt försökte lösa kamerapostionen på kommentatorsplats satt jag med huvudet i händerna och såg drömmande på när Tre Kronor lojt skejtade ut på isen för träning inför playoff-matchen mot Tyskland.

Mikko: Alltså, jag tror att de här platserna är köpta, och då måste man ställa kameran här, men då får inte stativet plats.

Jag: Ååååh, Viktor Fasth!

Jag lyckades övertala Bella om att det var ett sjukt coolt once in a lifetime-tillfälle att gå och kolla på träningen vid rinkside, alltså precis vid plexit. Bella tyckte att vi såg bra från kommentatorsplats. Det tyckte inte jag.

Jag fick med henne ner och satt och pekade ogenerat på alla spelare och berättade för en ointresserad men oväntat uppmärksam Bella allt jag visste om dem. "Oliver Ekman Larsson, ung och lovande back i Phoenix Coyotes, 19 år, spelade i Leksand förra året. Pappa är agent!" medan Bella mm:ade uttråkat. Jag var helt psyched.

På läktaren tvärs över isen stod alla journalister och jag och Bella spekulerade i att Oscar nog måste vara här och fota. Mycket riktigt stod han med sin kamera på kortändan.

- Undrar om han sett oss, sa jag.

Det hade han.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar