onsdag 18 maj 2011

Alexander Ovechkin, del 2

Dag: fredag kväll
Plats: hotellbaren på Holiday Inn, Bratislava, Slovakien
Tillstånd: två glas vin och två veckors utmattande arbete senare

I väntan på att Mediatec-gänget ska dyka upp och vår enda utekväll under Hockey-VM 2011 ska ta sin början sitter jag och Michel i baren och dricker skumpa. Talents sitter vid angränsande bord, och då de allra flesta är gifta småbarnsföräldrar, a.k.a. svältfödda på skvaller, älskar de att prata om mina eventuella erövringar (snacka om svältfödda!). Eftersom jag provat ut varenda svar jag kan tänka ut som skulle kunna leda till en punkt i detta ämne - och misslyckats - har jag numera börjat falla tillbaka på att a) byta ämne, eller b) överdriva mer än vad de gör.

- Fanny, ska du ut och göra stan osäker, alternativt annan lame och sjukt o-originell kommentar!

- Den huvudsakliga frågan här ikväll är ju (konstpaus och stora, spretande gestikuleringar): VAAAR är alla hockeyspelare ikväll? Var är Alexander Ovechkin ikväll?

Muuuuuuums...



- Gillar du Ovechkin?

- Jag gillar alla superhjältar.

- Ja, men då får du ju snacka med Calle!

Calle, f.d. spelare i Washington Capitals plockar upp sin telefon, trycker runt lite, sätter luren till örat och går iväg.

- Fanny, nu ringer han Alexander Ovechkin!

- Neeeej, det gör han ju inte, han ringer typ sin fru och bara låtsas.

Calle går runt i lobbyn och jag hör att han pratar med någon, men inte vad han säger eller på vilket språk. Börjar bli lite nervös. Talents (sju män mellan 35-50 år) sitter och ooooar och tjuter och tycker att det här är det mest spännande som hänt på flera år. Jag flackar diskret med blicken åt Calles håll och försöker avläsa om det här faktiskt händer på riktigt.

- Fanny, vart ska ni ikväll?

- Eh, typ Rio...?

- She's gonna be at Rio, so...

Calle går iväg igen och fortsätter prata. Jag gapar på riktigt. Niklas ropar på mig, fångar min blick och säger med eftertryck.
- Fanny, om Ovechkin dyker upp, då vill han inte bara prata.

Calle kommer tillbaka och säger att han lämnat ett meddelande på Ovis mobilsvar, men han kan inte garantera att han dyker upp.

Han dök inte upp.

Satan.

3 kommentarer:

  1. Du utelämnade delen där han även beskrev din uppenbarelse.

    SvaraRadera
  2. Vad då? Måste jag ha missat! Vad var det? Typ "blond, stora bröst, dresses kind of slutty..."?

    SvaraRadera