måndag 8 november 2010

Lucas förhållande till böcker

Jag visade Lucas boken "Exit Kalahari" som är en skildring av de två tv-kvinnor vars bil brann upp mitt i Kalahari och som var tvungna att gå över savannen med vilda djur. En av dem är en kollega till mig, så jag har berättat om det tidigare. Lucas frågade om boken handlade om hur de tog sig tillbaka och så.

- Ja, precis. Det är helt sjukt. Vill du läsa den?

Jag och Lucas tittade på varandra i en halv sekund, sen började båda asgarva.

Låt mig förklara närmare: för någon månad sedan visade mamma mig ett foto från när hon och Lucas var i Sundsvall på Roxette-konsert. Bilden är inte från konserten, från efterfesten med Takida eller på ett vackert landskap. Bilden är på Lucas som ligger i soffan på ett fik och läser en bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar