måndag 27 april 2015

Trrrrräning!

Jag har bestämt mig. Efter att ha velat i flera månader anmälde jag mig till Öppet Spår (Vasaloppet) 2016 med målsättningen att göra hela klassikern. Jag har drömt om det ganska länge, men nu känner jag mig tillräckligt motiverad för att försöka. Jag inser att jag inte kan gå omkring och fjösträna helt sporadiskt och mållöst, och har därför initialt lagt upp ett schema för allmän-form-träning. Jag kör löpintervaller på måndagar (platt, backe och trappor respektive var tredje vecka), ett lågintensivt (puls 150) eller vanligt löpdistanspass, ett styrkepass (typ bodybump) och ett "övrigt", t.ex. pilates eller vad jag nu känner för.

Har hållit det uppe i tre veckor och känner redan av effekterna. Inte på träningen direkt, men jag tänker på det alla hurtiga människor säger om att de får så mycket energi av att träna. Jag har alltid bara känt att jag blir trött av att träna...

Men denna helg har jag jobbat tre pass och därför knappt rört mig alls. Idag skulle jag skriva hemtenta, och även fast jag var ute och gick mitt på dagen kunde jag verkligen inte sitta still och koncentrera mig, det bara kröp i kroppen och jag hade ont i ryggen. Till slut gav jag upp och körde intervallpasset en timme tidigare än tänkt. När jag kom hem kände jag mig lugn, avslappnad och kunde fokusera mycket bättre.

Reaping the benefits!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar