torsdag 23 april 2015

The Mothman Prophecies

Det finns en film jag gillar väldigt mycket, en skräck-thriller med Richard Gere som heter The Mothman Prophecies. Den påstår sig bygga på verkliga händelser och är väldigt välgjord. Det är övernaturliga inslag i den och en väldigt skrämmande karaktär som verkligen kryper in under skinnet på en. Jag såg den första gången i övre tonåren och tyckte att slutet på filmen gav den en sån fin twist (vill inte avslöja någonting) och därför var jag inte rädd efteråt. Men sen såg jag om den för något år sen och fy fan vad obehagligt läskig den var då! Det finns en scen med ett telefonsamtal som är väldigt obehaglig, och jag och Elin brukar väsa repliken "chaaaap stick..." från den ibland som du förstår varför det är obehagligt om du ser filmen.

Idag tog jag lite lypsyl av märket Chap Stick och väste då "chaaap stick..." för mig själv. Blev direkt asparanoid och kände mig sjukt dum.

Sevärd film i alla fall! Och gör dig själv en tjänst och kolla inte upp någonting om den innan. The element of surprise är verkligen värt det i det här fallet.


2 kommentarer:

  1. Den där jäveln får du inte se några fler gånger gumman! :P

    SvaraRadera
  2. Jag blir lika glad varje gång det är en kommentar, sen är det alltid Tobias.

    SvaraRadera