måndag 28 april 2014

Romantik vs romantik

I lördags, vilket jag senare upptäckte passande nog var exakt ett år sedan vi flyttade in i vår lägenhet, beslöt jag och Tobias oss för att ha en myskväll. Jag handlade mat, städade i ordning lite och skrubbade badkaret medan Tobias tog sig hemåt.

Vi åt middag och skulle sedan ta vårt första bad tillsammans - mycket romantiskt. Men innan dess var Tobias tvungen att använda hemlighuset för mer privata åtgärder. Vi drog igång varmvattnet så länge och jag stack till honom en tändsticksask så att han skulle kunna tända ljusen jag vackert radat upp inne i badrummet.

När jag en stund senare kom in var inte ett enda ljus tänt, men däremot låg det en bränd tändsticka i toaletten. Så där har vi alltså min syn på romantik versus Tobias syn på romantik.

Min: Bubbelbad för två med tända ljus.
Tobias: Bränna bort bajspartiklarna i luften innan det är dags för badet.

På ett märkligt sätt kompletterar de varandra ganska väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar