torsdag 17 april 2014

Blåshål

Regn - fine.
Snö - fine.
Extrem värme - Mm, okej.
Kyla - visst.
Lätta vindar - Mysigt på sommaren.
Blåst - Nej! Avskyr det. Det absolut värsta väderfenomenet.

Det kan vara kallt, men när det blåser så går kylan in i märg och ben. Det sänker temperaturen med typ tio grader. Blåsten lyckas märkligt nog alltid komma i motvind när man joggar eller cyklar eller har bråttom till jobbet. Kort och gott så hatar jag blåst.

Nu har det varit blåsigt varje dag väldigt länge, typ i längre än ett halvår. Ungefär sen kylan kom. Vilket får mig att resonera så här:

Jag flyttade till söder i slutet av ett ljummet april förra året. Blåst på sommaren märks mindre eftersom den är varm. Men så fort kylan kom började jag tänka på hur äckligt det är att det blåser. Så här mycket tänkte jag definitivt inte på blåsten när jag bodde i Västertorp och Fruängen.

Summa summarum: Södermalm är ett enda jävla stort blåshål.

Bra att ha i åtanke nästa gång jag flyttar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar