onsdag 30 november 2011

Hej

Var och handlade härom dagen. Väl framme vid kassorna var det jättelång kö i en kassa, och bara en kille som stod och la varor på bandet i en annan. Jag frågade kassörskan om hon skulle stänga och hon svarade nej. Okej, sa jag, man blir ju lite misstänksam när det inte är någon som står här. Hon log och sa att nej då, hon hade öppet.

Jag började lägga varor på bandet, och cirka 30 sek senare var det min tur att bli betjänad. När jag ställer mig framför kassörskan för att påbörja betalningen ser vi på varandra och säger hej.

Varför gör vi det? Vi har precis haft en konversation, men det är ett så invant beteende att man säger hej när man ska betala att man ändå säger hej även fast man pratat för bara en pytteliten stund sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar