onsdag 2 november 2011

En manlig kopia av mig

Malin sa efter att ha träffat Tobias en gång att han var som en manlig kopia av mig.

Malin har även sagt att man inte alltid förstår vad jag säger, men det är ok.

Det har sedan slagit mig att jag ganska ofta säger någonting efter att ha associerat tio steg. För mig är saken glasklar, för den som lyssnar är det inte mycket mer än en löst hängande mening som har varken grund eller följd.

Sedan har det slagit mig att Tobias gör exakt likadant. I Lissabon stod vi högt ovanför stan och försökte hitta var vi bodde och hur man skulle gå för att komma runt. Vi tystnade i några sekunder. Sen sa Tobias: "Mm... Pollo pequeño!"

Liten kyckling.

Till en helt annan vidd förstår jag nu vad Malin menar med "man förstår inte alltid vad hon säger, men det är ok".

1 kommentar:

  1. när jag läser det här så gillar jag mig själv ännu mer. aweeesooome!

    SvaraRadera