fredag 5 juni 2015

Att ramla av cykeln

Så... jag ramlade av cykeln igår i Alvik. Jag har en ny sportig racer eftersom jag ska göra tjejvättern imorgon, och den har jag cyklat omkring på en del i dagarna. Som tur är hade jag vanliga gympaskor igår och satt därför inte fast i pedalerna.

Jag jobbade med stanley cup natten till igår och drack typ en liter kaffe, så jag antar att jag hade vätskebrist. Jag hade vaknat på morgonen med kramp i vaden, och kände att det började krampa lite medan jag cyklade till Solvalla efter fyra timmars sömn. Men så kom jag då till Alvik och cyklade förbi en bra överfart. Stannade för att vända cykeln så jag kunde ta mig över vägen där. Jag stod med vänsterfoten på pedalen och hoppade lite med högerfoten så att jag kunde vända tillbaka cykeln. Då attackerade krampen vänster vad på en sekund. Jag fick typ panik, det gör ju så jävla ont. Det kan ha varit så att höger vad också började krampa, minnet är bara ett blurrigt minne av smärta. Jag försökte i alla fall sätta ner vänsterfoten i marken för att trycka ut krampen, men då krampade visst utsidan av vaden också, så foten var vänd inåt och jag klev ner på dess utsida. Tappade balansen och föll åt vänster med cykeln mellan benen.

Låg på marken och brottades med och försökte få undan cykeln genom en halv nelson bredvid bilarna som stod i kö vid rödljuset och säkert hade jättekul. Smärtan i vaden var fruktansvärd och jag typ sparkade bort cykeln med högerbenet så att jag kunde räta ut foten och stoppa krampen. En äldre man släntrade (alltså verkligen släntrade sävligt, vampyrliknande) över och bara "ööh, behöver du hjälp". Jag låg på sidan på asfalten med min svamphjälm på huvudet och bara "nej tack, jag fick bara kramp, hehe".

Tog mig till slut upp och gick lite för att få musklerna att slappna av, drack lite vatten och cyklade sen vidare. Hade jävligt ont i vänster knä och var tvungen att inspektera på Solvalla. Som tur var hade jag långbyxor över cykelshortsen, jag hade skrapat bort lite hud, men det var inte så farligt. Knät var lite svullet och höger ben lite blått. Lite. Idag är det inte så lite längre.

Får hoppas att detta inte påverkar prestationen imorgon.

Igår:






Idag:







1 kommentar: