tisdag 17 december 2013

Julstämning

Tobias de två senaste veckorna:

"Julklappar är skit. Julgranar bara barrar och är jobbiga. Jag kollar på tv medan du julpyntar."

Jag har blivit rätt putt på detta eftersom min julstämning körs i botten, och jag älskar julen. Sa till Tobias för några dagar sen att jag inte vill prata om julen med honom för han är så negativ till allt.

Ikväll kom jag hem och det spelades julmusik. Tobias hade storhandlat och maten stod på bordet. Sen hade han köpt en gran, en STOR gran och en ÄKTA gran, och burit ner julpyntet. När jag öppnar lådan säger han: "vänta med att pynta så gör vi det tillsammans efter maten".

Det där, viljan att ändra attityd och att göra mig glad och att ha en positiv inställning till det, är det personlighetsdrag Tobias har som jag inte stött på hos någon annan. Älskar honom så jävla mycket för det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar