tisdag 20 augusti 2013

Världens bästa tidsfördriv

Jag har kommit på världens bästa tidsfördriv. Eller egentligen kom Vänner på det... Att lista alla USA:s 50 stater. De ska göra det på 6 minuter, men de är trots allt amerikaner, så jag gav mig själv tills att jag ger upp. Hittills har jag kommit fram till detta:

1. Arkansas
2. Kansas
3. Alabama
4. Oregon
5. Washington
6. District of Columbia
7. New York
8. Maine
9. Wisconsin
10. North Dakota
11. South Dakota
12. Florida
13. Tennessee
14. Mississippi
15. Missouri
16. Alaska
17. Kalifornien
18. Texas
19. Colorado
20. Nevada
21. New Mexico
22. Ohio
23. Idaho
24. Iowa
25. Virginia
26. West Virginia
27. Oklahoma
28. Hawaii
29. Michigan
30. New Jersey
31. Kentucky
32. Omaha
33. lllinois
34. Utah
35. Nebraska
36. Delaware
37. Tahoe
38. Massachusets
39. South Carolina
40. North Carolina
41. Indiana
42. Minnesota
43. Pennsylvania

Sen har jag inte kommit längre. Försöker visualisera kartan över USA, men allt det där i mitten är jävligt grötigt. Så då försöker jag säga namn på diverse städer, för när folk i USA säger var de kommer ifrån säger de alltid stad och stat, typ Boston, Massachusets. Eller så går jag igenom diverse olika sportlag (det var så jag kom på Minnesota - hockeylaget Minnesota Wild).
Inser också hur dålig jag är på stavningarna. Jag är också rätt osäker på en del ställen som lika väl skulle kunna vara städer, som Omaha. Ingen aning om det är en stat eller en stad, eller ens USA. Har även en kanske-lista med Long Island, New Hampshire, New England, Ithaca och Cincinnati på som jag kommer att slänga på i sista andningen.

Jag har för mig att det finns någon på G, men det enda jag tänker på när jag försöker komma på någon på G är när Forrest Gump skriker "Greenbow, Alabama!" till någon torsk som försöker få till det med Jenny.

Nu står tävlingen mellan mig och Tobias, som ska börja på sin lista när han kommer hem om en liten stund. Spännande! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar