tisdag 24 april 2012

Oh, what a lovely morning

De ska renovera balkongerna i Tobias hus. De började klockan åtta imorse. Jag vaknade inte av borrandet, men när Tobias kom för att pussa mig hej då och då väckte mig möttes han av detta efter ungefär 3 sekunder, tiden det tog för mig att uppfatta det massiva borrljudet.

Med slutna ögon:
DET HÄR ÄR INTE OKEJ!

Tobias:
Jo, de börjar vid den här tiden, det är så det alltid är.

Skithetsig och något osammanhängande:
Men då tänker inte jag sova här fler gånger! Jag ska jobba inatt och måste sova länge nu, och om jag kommer hem efter nattpass och ska sova, och så ska jag inte kunna det, det går inte!

Tobias:
Nej, det förstår jag...

Lägger två kuddar på huvudet och suckar jättehögt och surt. Har fortfarande inte öppnat ögonen.

Tobias:
Jag ska gå nu gumman...

Från under kuddarna, men i munter ton:
Okej, ha det så bra idag, puss puss!

Somnade om 10 sekunder senare och vaknade inte förrän alarmet ringde. Snacka om schitzad morgonmänniska. Stackars Tobias.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar