söndag 15 april 2012

Ledig

Hockeysäsongen är över. Djurgården är i Allsvenskan. TV4 har hockey-VM. Jag är ledig.

Just nu är jag så trött på att hela tiden ha någonstans att åka, att ha någonting jag måste göra. Jag vill bara vara ledig. Helt ledig. Bara kunna sova så mycket jag vill, kunna sitta i soffan hela dagen om jag vill, inte behöva kolla klockan, inte behöva packa om väskan en gång om dagen.
Har senaste månaden känts som att min lägenhet bara är en förvaringslokal. Jag kliver in genom dörren, kastar ut kläderna jag har med mig, tar nya, kanske hinner dra igång en tvättmaskin. Sen 20 minuter senare måste jag åka igen.

Det är så skönt att vara ledig. Jobba typ tre dagar i veckan. Och sen kommer USA - 7 veckor coast to coast. Mer ledig.

Ledig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar