söndag 12 februari 2012

Uppskattning

Jag har kommit på en sak. Jag och Tobias är väldigt generösa mot varandra på så sätt att vi hela tiden försöker att underlätta för och muntra upp den andre. Vi handlar åt varandra, skjutsar och hämtar, diskar, städar, köper någon mycket liten men ändå mycket uppskattad present, som en ask lakrits eller en cola light.

Jag tror att detta är en egenskap som vi båda besitter naturligt och som är mycket, mycket viktig i vårt förhållande. Men det är inte tjänsterna som är viktiga - det är uppskattningen. Jag skulle diska Tobias disk även om han inte sa någonting eftersom jag vet att han blir glad, men visst känns det naturligtvis mer uppskattat när han skickar ett sms där han säger att jag är fantastisk. Då säger jag inte varsågod, jag säger "tack för att du uppskattar det". Enligt mig är det precis lika viktigt, om inte viktigare, än tjänsterna i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar