torsdag 16 februari 2012

Bra kollegor

Jobbade i Ängelholm med hockey i måndags, alltså dagen innan min födelsedag. Sov på hotell och mötte kollegorna vid frukosten. Nämnde att jag hade mycket att fixa när jag kom hem och Niklas frågade vad jag skulle göra. När han fick reda på att det var min födelsedag frågade han varför jag inte sagt något dagen innan, då kunde han ha grattat mig i sändning som han gjorde förra året (när jag hypade min födelsedag som fan eftersom jag jobbade i Malmö den dagen, hade med mig cupcakes och bar en gul pin som det står "Hipp hurra, det är min födelsedag" på och krävde att alla skulle sjunga för mig). Jag sa att det var ingen stor grej i år, jag skulle ju hem och fira med släkten så jag fick ju en ordentlig födelsedag.

Några timmar senare satt vi längst fram i flygplanet som skulle ta oss hem när Niklas reste sig och gick bak. "Orutinerat att gå och kissa på en entimmesflygning" tänkte jag, men så visade sig fallet inte vara. Ungefär en kvart senare basunerade flygvärdinnorna ut i högtalarna att vi hade en jubilar ombord på planet, Fanny Berger som fyllde 25 år idag, och det är ju någonting att fira, och om alla skulle vilja hjälpa till med ett fyrfaldigt leve - och så ropade hela planet HURRA, HURRA, HURRA, HURRA! och jag blev knallröd i ansiktet (kändes det som i alla fall) och Niklas spelade oskyldig. Och även fast jag inte efterfrågade någon stor hyllning i år så blev jag jävligt glad av det, och det höll i sig resten av dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar