tisdag 13 september 2011

Tobias

Jag antar att det är dags att lägga upp ett litet inlägg om att jag numera har pojkvän.

Jag hade tänkt skriva ett väldigt vackert och romantiskt inlägg om detta, men beslöt mig för att hålla det rakt och enkelt - ett personlighetsdrag som jag och Tobias delar.


Vi träffades på Imperiet där han kom fram till mig och Malin och frågade om vi ville komma och sätta oss med honom och hans kompis. Det var ingenting särskilt som sades, det var ingenting särskilt som hände - men när jag åkte därifrån kände jag att jag ville träffa honom igen.

Vi började prata på facebook, till en början helt sanslöst meningslösa mail, fram tills att jag (på fyllan) skickade ett mail där jag på ett faktiskt ganska roligt sätt bad honom bjuda ut mig. Det blev en succé och vi gick och bowlade och spelade biljard. Det måste vara det långsammaste partiet biljard någonsin eftersom båda mest stod och vägde på sina köer och pratade.

Dejt nummer två: Gröna Lund.

Dejt nummer tre: En kväll ute på stan - och första kyssen.

Dejt nummer fyra: Middag på Fjäderholmarna.

Dejt nummer fem: Hemmafest hos kompisarna.

Dejt nummer sex: Tobias överraskar mig vid målgång på Stockholm Triathlon följt av lunch följt av bokmässa på Drottninggatan som Tobias introducerar mig till eftersom han vet att jag älskar böcker. Dessutom bär han hem böckerna (ca 15 stycken) så att jag inte ska behöva cykla hem med dem.

Dejt nummer sju: Badminton.

Och nu är vi tillsammans. Jag pendlar mellan totalt lugn och going with the flow till halvt hysterisk. Och Tobias bara tar allt och säger att vi tar det i ett tempo som jag känner mig bekväm med.

Det första jag tänker på när jag ska beskriva Tobias är att han är väldigt snäll mot mig. Och det kan han vara eftersom han är självsäker och trygg i sig själv. Han är social och rolig och lätt att ha att göra med och rakt på sak. Det är inga konstigheter, precis så som jag alltid tyckt om. Han är spontan och flexibel och vill precis som jag hela tiden göra roliga och annorlunda saker. Och jag litar på honom. Jag litar på att han bara gör och säger det han vill, och det gör att jag kan acceptera när han säger hur mycket han tycker om mig. Det gör att jag kan acceptera allt han säger - till och med när vi blev tillsammans och han sa att det kändes som att han vunnit en jackpot.

1 kommentar:

  1. Det låter som en underbar kille tycker jag! Bra val Fanny! //S. B

    SvaraRadera