onsdag 14 september 2011

Finne på kinden ≈ svältkatastrof

Just nu är jag väldigt ledsen för att jag har en stor finne på kinden. Jag har aldrig haft finnar på kinderna tidigare, men nu börjar jag få det. Jag vet att jag relativt sett har fin hy, men subjektivt är den på lägsta nivå i mitt liv hittills just nu. Det är kanske löjligt, men jag blir faktiskt ledsen av att min hy har blivit så dålig.

Sen slår det mig att 700,000 barn håller på att svälta ihjäl på Afrikas horn. Hjälpinsatserna har svårt att nå fram, för trots att regeringarna borde må dåligt av att de inte klarar av att ha ett skyddsnät för sin befolkning, är de så korrumperade att allt som går att lägga egna händer på är fyllda av fel människors fingeravtryck. Girigheten och ilskan sliter sönder vår värld och det blir aldrig bättre. Just nu känns det faktiskt sämre än på länge...

Men jag måste erkänna att jag fortfarande är ledsen för att jag har en finne på kinden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar