onsdag 15 juni 2011

Beautiful lady

När jag mellanlandade i Addis Ababa gick jag av planet tillsammans med 18 kineser i flätade cowboyhattar och solglasögon (trots att det var kallt, molnigt och regn). Jag hade lyft ner väskan till en av männen inne i planet, och han var i full färd ute i terminalbussen att upprepade gånger fånga min blick och säga thank you med stark kinesiskt brytning.
Han pratade lite med en kvinna i sällskapet som snart kom fram till mig och sa att jag hade hjälpt mannen med väskan och att han sa tack. No shit, Sherlock. Sen frågade hon var jag kom ifrån, och jag frågade om de var kineser (10 poäng) och hon frågade om jag varit i Kina och jag svarade nej.

"Ifö you vant toö go toö Tschaina, the man canö arrange it forö you."

Jag tittade på mannen. Han såg ut att vara ungefär lika gammal som min pappa och ett huvud kortare än jag. Han hade solglasögon och dubbelhaka. Han kallade mig beautiful lady. Det var väldigt avtändande, men jag kunde inte låta bli att bli imponerad av att man kan bli uppraggad efter en fem timmar lång flight, iklädd "vita" (bruna) tygskor, smutsiga Aladdin-byxor från Thailand, en svart t-shirt som bara luktade lite svett, inget smink och smutsigt hår som hängde i testar.

Bara man är blond och två meter lång så är det inget som hindrar en från att se exotisk ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar