torsdag 12 mars 2015

Tvättkväll

Tobias sorterar tvätt och kommer ut till mig, nästan upprörd, med en av mina ankelstrumpor i handen och utbrister:

"Men baby, dina strumpor är ju bebisstrumpor! Hur fan kan du få på dig de här?"

Jag demonstrerade och drog på mig strumpan utan problem.

Tobias:
"Aaaaah... Den är som en snopp. Den är jävligt liten ibland, sen har den potentialen att bli jävligt stor."

Och medan jag skriver detta kommer han ut igen med en orolig min eftersom han är övertygad om att han råkat krympa ett av mina träningslinnen. När jag säger att det inte är något fel på det, och att han omöjligt kan krympa ett bomullslinne i 40 grader, lägger han linnet mot kroppen och utbrister: "Men det når ju inte ens ner till naveln!"

Blev återigen tvungen att demonstrera att jag har rätt storlek på mina kläder.

Och medan jag postar inlägget hör jag Tobias sucka från sovrummet och säga: "För fyra år sen trodde jag aldrig att jag någonsin skulle säga 'älskling, var har du dina kallingar någonstans?'" (jag sover i kalsonger ibland, fett skönt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar