tisdag 17 mars 2015

Jag ser så jävla mycket fram emot fredag 15:01

På fredag är det dags för den ökända tentan i Juridik i socialt arbete, 15 hp (den som är ökänd för att så många påstås få underkänt, och om man inte klarar den får man inte fortsätta på utbildningen). Jag och mina klasskompisar har pluggat stenhårt i flera veckor och nu är det meltdown-mode. Jag och Tobias såg på Suits i förrgår, och efter första avsnittet sa Tobias: "nu ser vi på ett till", och jag sa "nej, jag måste plugga", varpå han skulle vara lite tufft rolig och bara "äh, skit i den där skiten, nu ser vi på ett till avsnitt" och jag var nära på att börja grina och skrika "MEN JAG MÅSTE PLUGGA, FATTAAAAAAA!" men bottled it up inside för jag kände själv hur sjukt det var att bryta ihop och känna mig mobbad av den kommentaren.

Tycker också att reaktionerna i chat-konversationen med klasskompisarna klart visar att slutet är nära, med tanke på att vi i början alltid resonerade fram och tillbaka, medan nivån idag ligger på detta:

Fanny:
Alltså, nu är jag jävligt förvirrad. I SoL 2:5 står att myndighetsutövning inte kan ges befogenhet till bolag, förening m.m. Står även i mina anteckningar från Lenas föreläsning. Men jag har för mig att vi/ni skrivit att det visst går i kortfrågorna, så jag kollade och då hänvisade vi/ni till OSL 26:7, men det är ju undantag för sekretess. Fattar ingenting! Vet ni?

Malin:

Urrgghhhhhhhh ingen aning. Fan. Blö. :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar