onsdag 4 juni 2014

Fanny Berger

Om jag söker på birthday.se ser jag att det finns två Fanny Berger i Sverige. Förut var det tre, den sista visserligen med Fanny som mellannamn, hon är i alla fall borta nu. Den andra Fanny har jag faktiskt skrämmande mycket gemensamt med.

Jag är född 14 februari 1987, hon är född 25 januari 1986.

Vi är båda födda en lördag.

Jag bor på söder, hon bor vid Liljeholmen.

Jag bor på nummer 22, hon bor på nummer 44.

Jag bor i lägenhetsnummer 1101, hon bor i lägenhetsnummer 1001.

Efter en snabb stalking på facebook såg jag att hon pluggat/r på Karolinska institutet, mitt toppval i ansökningen till universitet i höst.

Hon tycks ha en storebror.

Och jag är ganska säker på att det var den här tjejen som det sms jag fick för några år sen var riktat till, från en kille hon träffat på krogen. Tänk om jag och Fanny Berger skulle stöta på varandra en dag och ha ännu mer gemensamt. Tänk om vi är secret soul mates. Fett jobbigt. Tycker redan att det är jobbigt att ha två kompisar som heter Malin, för då måste man säger efternamnet varje gång man pratar om dem. Men det skulle samtidigt vara ascoolt.

Som en liten bonus såg jag att jag idag levt 9.972 dagar. Fira 10.000 kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar