torsdag 22 maj 2014

Studentskiva

Min lilla kusin Nike ska fira att hon blir stor och ha studentskiva, och jag ska gå på en för första gången på 10 år. Hennes äldre syrra ska också med, så jag är inte ensam gamling. Däremot börjar jag misstänka att jag kommer att vara ensam i andra aspekter...

Det är maskerad med tema film. För att göra det enkelt men ändå utklätt har jag bestämt mig för att vara Lara Croft: Tomb Raider. En timme innan jag måste gå hemifrån får jag dock bild på mina kusiner. De ser inte ett smack utklädda ut. Förklaringen: "Mary-Kate eller Ashley Olsen" samt "Pochahontas 2014". Frågar nervöst om alla kommer att vara "utklädda" på det här sättet? Nej då, nej då, en massa folk kommer att vara utklädda.

Hmm...

Jaja, det är för sent att ändra nu. Springer ut genom dörren för att åka hem till Elin och låna hennes hemmagjorda Lara Croft-fläta. Och trots att jag går i smakfull sminkning, utsläppt hår, svarta sneakers, shorts och linne känner jag mig redan som en idiot eftersom jag vet hur urbota dum jag kommer att se ut inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar