tisdag 14 januari 2014

Det där är Orion

Jag minns tillbaka på en fin kväll på Phi Phi Island i Thailand för tre år sedan, ett halvår innan jag träffade Tobias.

Jag satt och väntade på Malin på en pub nere på stranden. Det hade varit en eldshow och jag satt nedsjunken i en campingstol med en öl i handen. En kille kom och frågade om han fick sätta sig bredvid mig. Jag har för mig att han var holländare. Jävligt blyg verkade han i alla fall, väldigt nervös. Jag ville hjälpa honom lite på traven, uppmuntra hans mod att gå fram och snacka med en tjej. Så jag pekade mot himlen och frågade honom om han visste vilken stjärnbild man såg ovanför oss på himlavalvet.

- Yeah, isn't that the Plough?
- No, it's Orion.

Jag skrattade lite gulligt.

- No, I'm pretty sure that's the Plough.
- No... that's Orion.

Blir lite putt och tar en klunk öl.

- No, I don't think that's Orion.

Jag, inte så gullig längre:

- Nooooo... It's Orion. That's the shoulders, that's the legs, that's the sword.
- No, I don't think it is.
- Oh look, here's my friend, I think she wants her chair back. Bye!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar