onsdag 25 september 2013

Rape watch

Jag och Tobias pratade om mitt arbetspass på söndag, då jag slutar två på natten på Ringvägen. Vi diskuterade fördelar och nackdelar med att ta bilen de 1,5 kilometrarna, eller om jag ska ta cykeln.

- Men det är ju skönt att bara sätta sig i bilen och vara hemma på två minuter.

- Ja, fast att ta cykeln från Ringvägen går ju på typ två minuter.

- Men det är så mycket runt cykeln. Man ska låsa och låsa upp...

- Men babe...

- Och så ska den in i förrådet. Jag tycker inte ens om att gå till det på kvällen, när Tabbouli har stängt.

Parentes: Vårt cykelförråd ligger mellan vårt hus och huset bredvid, bakom restauranten Tabboulis uteservering. Det är en liten gång in till det med rätt mycket buskage.

- Tycker du att det är obehagligt?

- Ja. It's the perfect rape alley.

- Mm, det är rätt sjukt att dagens kvinnor måste gå runt och vara rädda för att bli våldtagna. Man borde ha rape watch, typ som Baywatch. Så när tjejen ligger där och bli våldtagen kommer Mitch i bar överkropp, och tjejen bara "aah, Mitch - save me!"

- Det här hamnar på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar