fredag 8 juni 2012

Jag gör konstiga saker när jag dricker: 3 - får känsloutbrott

För mig gäller det att dricka med rätt människor. Det kan vara katastrofalt att supa mig full ens med människor jag älskar. Jag blir nämligen väldigt känslosam när jag är packad. Och eftersom jag har många mörka känslor kan dessa väldigt enkelt lockas fram. Och jag får ångestattacker.

Det finns nog bara en människa som verkligen gillar när jag är packad: Elin. För Elin blir också känslosam på fyllan. Och det som är bra är att vi är väldigt glada när vi dricker tillsammans, så jag blir superglad när jag är packad med henne. Sen när det är dags för känslosamma djupa samtal i toalettkön så pratar vi bara om hur mycket vi tycker om varandra och hur speciella vi tycker att den andra är och hur kul vi har eller hur bra den där resan vi var på var. Och jag är bara superlycklig hela kvällen.

Till skillnad från Tobias som senast vi var ute och jag var kalaspackad och börjar förklara för honom varför jag älskar honom, väljer att kommentera är att allt som jag sa bara var saker som han gör bra mot mig och inte saker som han är. Ja, då får han en flickvän som ligger raklång på golvet hemma och skrik-gråter "varför älskar du miiiiiiiiig?!" i en timme innan hon får en skrattattack och sedan somnar medan han är mitt i ett djupt anförande. Han får även en förklaring till varför jag inte dricker så ofta. Och varför jag aldrig super mig packad när jag är ute med jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar