fredag 17 december 2010

Proppen har gått

Lägesrapport: hallampan smällde när jag kom hem. Trodde att det var lampan, men även badrummet, sovrummet och garderoben går inte att tända, endast rummet.

Tacksam för:

1. Att jag inte längre är dödligt mörkrädd. Bara normalt, sunt paranoid och paranormalitettroende.

2. Att jag har kvar min pannlampa som jag hade i Tanzania.

3. Att ingen ser mig när jag har på mig pannlampan.

4. Att ingen i filmer någonsin blivit mördad eller hemsökt till tonerna av Sean Paul, och att denna triviala musik därför kan hjälpa mig att hålla lugnet när natten kommit.

5. Att jag har en helt upplyst byggarbetsplats stor som fem fotbollsplaner utanför fönstrena.

6. Kommer även vara tacksam om ingenting händer mig inatt och jag får vakna upp ännu en gång till detta fantastiska liv, ifredlämnad av psykopater/spöken/psykopatspöken/läskiga spökbarn med stora svarta ögon och utsläppt smutsigt hår som står och stirrar på mig när jag sover.

Okej, nu slutar jag. Ska ju in och duscha - HIJÄÄÄ! Förlåt, Spotify hakade upp sig lite med ett konstigt ljud och tre blodkärl sprack i huvudet på mig... - och det är kolsvart i badrummet. Hmm... kanske ska vänta till imorgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar