måndag 6 september 2010

Neop

Jag och Lucas älskar How I Met Your Mother. I ett avsnitt riskerar Marshall att få sparken och Barney tipsar om att han måste bli "a guy" för att då bli oumbärlig för sina kollegor och garanterat få behålla jobbet. På jobbet har de redan "food guy", "toy guy" (min och Lucas favorit), "youtube clip guy", "fantasy guy" och den guy man absolut inte vill vara: "creepy backrub guy". Marshall blir "sports guy".

Vi började skämta om vilken "guy" vi skulle vara. Lucas pekade på mig och sa lyriskt "mens girl - för du ska alltid snacka om mens".

Duuuuuuude...

Jag skulle hellre vara creepy backrub guy. Men det är väl lite sant att jag pratar om det, just eftersom jag tycker att det är så fascinerande att mens äcklar så otroligt många. Bara ordet "tampong" kan få en kille att rynka på näsan. Det är ju bara blod! Blod som finns i hela kroppen, blod som kommer ur paper cuts och oj, jag var lite ouppmärksam när jag skar avokado och aj, jag klippte visst för långt ner på nageln. Samtidigt som bajs är ett generellt accepterat samtalsämne, med undantag av vissa stela typer samt killar som har gudinnekomplex. Den här konflikten känns som den alltid lika heta "hår på huvudet" versus "hår på benen"-debatten. Irrationell.

Okej, okej, jag ska inte prata mer om mens. Men jag började tänka på det först när Lucas så subtilt pekade ut det, och sedan nu när jag (fråga inte varför) skulle skriva mens i ett sms och insåg att ordet inte finns i telefonens ordlista. Memp och neop fanns dock.

Jag kan acceptera att det inte är okej att prata om mens - men jag kommer aldrig förstå det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar