torsdag 8 januari 2015

Nattbussen


När jag var runt tjugo år gammal satt jag vid Sergels Torg och väntade på nattbussen. Den kom aldrig. Jag väntade och väntade och väntade. Till slut kom den, ungefär 45 minuter sent. Jag var så jävla sur och det var ett av de där tillfällena jag bara inte kunde hålla det inne. Så jag var jättespydig mot chauffören och lade in ett lätt klagomål på förseningen med väldigt mycket aggressiv underton.

Sen insåg jag att jag inte kom ihåg var jag lagt min remsa. Jag hade plockat upp den när bussen förmodades komma, men under de 45 minuter som gått hade jag tydligen hittade ett väldigt bra och hemligt ställe att lägga den på.

Chauffören bara myste och myste. Han log så där riktigt njutningsfullt och bara "jaha, och även fast jag var så sen så har du inte haft tid att plocka upp biljetten."

Fail.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar