måndag 29 juli 2013

Dagen-efter-bevis på att det var en bra fest

• Jättestort, jätteömt, jättehemskt oförklarligt blåmärke på armbågen, ca 5 cm brett.

• Full, öppen ölburk och tom ölflaska bland schampoflaskorna i duschen.

• Mottaget mail: "Tja! Jag var så jävla karatefull när jag gick hem och jag tror att jag blev bestulen på mobilen i gamla stan. Det kan också vara så att jag glömde den hemma hos er, så om ni hittar en telefon i kylen eller nåt är den nog min".

• Skickat förlåt-sms till grannen med en tvåmånadersbebis som klagade på ljudet tre gånger.

• Blev påmind av kusinen om att när grannen klagade ställde jag mig i soffan och sa "Hörni! Nu har grannen klagat på ljudet igen, och ni vet vad det betyder. Det betyder att vi har druckit för lite, så nu måste alla ta en shot!". Resonemang: ju tystare det är, desto sämre stämning som då måste kompenseras med att folk är mer fulla. Genialt.

• Klockan åtta på kvällen kom jag på att jag och Thomas stod och örfilade varandra (vänskapligt) klockan fyra på morgonen, men jag har ingen aning om varför.

• Stora fuktskador på bänken där drinkarna blandades.

• Bild på byxlösa Tobias och Pappa Dallas i Tobias telefon.

• Nedriven gardinstång i vardagsrummet.

• 118 miljarder cigarettfimpar utanför porten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar