onsdag 22 maj 2013

Makadi spa

Inte ett spa ännu pga att arbetet stannade upp under den arabiska våren, men jag och Tobias njuter likväl av vår egyptiska semester. Det är galet varmt på dagarna, och jag jobbar på att bygga bränna för resten av sommaren. Tobias är sur för att jag redan på två dagar börjat få fin färg medan han fortfarande är likblek (förutom på knäna och högra armhålan som är kräftröda). Tackar som vanligt min tvåmånaders vistelse i Tanzania 2007 som verkligen lagt grund för min fina solbränna åren därefter. Tobias må ha grundkondition, men jag har grundsolbränna.

Vi gör absolut ingenting på dagarna. Går upp och äter en relativt äcklig frukost, går till poolen och solar. Jag läser Natascha Kampusch bok om hennes åtta år som kidnappad och inlåst i Wolfang Priklopils specialbyggda fängelsehåla. Den är väldigt intressant. "3096 dagar" för den som är intresserad.

Sen äter vi en relativt äcklig lunch och solar lite till. Tobias har varit på gymmet och cyklat två mil alla tre dagar här medan jag bara mäktat med en. Sen är det dusch, lite häng på vårt fina rum och sen en relativt äcklig middag. Igår tog vi dessutom en " Whisky sour" som snarare smakade tandkräm och som vi drack av artighet.

Förutom att mat och dryck är något av en besvikelse är det jättelika hotellkomplexet som är stort som en liten by hur vackert som helst. Jag dånar över alla vackra ljuslyktor som finns verkligen överallt. Och även om det är varmt dagtid är kvällstemperaturen helt prefekt. Ska väl kanske ge oss ut på en snorkeltur i dagarna, annars står bara sol och bad på listan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar