måndag 6 augusti 2012

Hemma från USA

Hemma igen!

Aldrig har jag velat komma hem så mycket som från denna resa. Har upptäckt att en sak jag alltid vetat är viktig för mig faktiskt är vital för min hälsa: att inte ha någonting planerat. Att bara sitta och chilla, kolla på tv, bläddra i tidningar, strosa runt på stan. 7 veckor med en miljards triljard saker på schemat och fyra viljor och en bil var faktiskt lite för långt, men vilken fantastisk resa vi har bakom oss.

Följande inlägg kommer att bli sammanfattningar av det jag starkast rekommenderar att göra om du ska till USA.

Vi börjar med Nashville. Har aldrig sett så många cowboyboots på ett och samma ställe. Nashville är en av country-musikens viktigaste städer, och även om jag inte lyssnar på country var det fantastiskt att gå från bar till bar och lyssna på live-band som uppträdde överallt. Tjejer dansade i sommarklänning och flip-flops och sjöng med i alla låtar.
Vi provade cowboyhattar och boots (där de annonserade köp 1 par, få 2 på köpet). Vi red mekanisk tjur och jag lyckades mirakulöst missa den 3x3 meter stora mattan och landa på svanskotan på tjurens fäste och hade ont i två veckor. Så ovärt.
Nashville var en riktigt cool upplevelse som vi alla älskade, och inte bara för att vi var där under en helt galen värmebölja som gav runt 40 grader sent på kvällen och vindar som kändes som hårfönar mot huden.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar